مصاحبه

پیرامون رای اعتماد پزشکیان

امروز تمامی ۱۹ وزیران پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد گرفتند. بسیاری باور داشتند که دستکم سه چهار وزیر او رای نیاورند. رسایی و ثابتی گفته بودند نمیگذاریم چند وزیر رای بیاورد به ویژه ظفرقندی وزیر بهداشت که یک جنبش سبزی است.
دو هفته پیش که پزشکیان کابینه خود را به مجلس معرفی کرده بود صدای اعتراض اصلاحطلبان حامی او درآمد که این چه کابینه ای است که سه وزیر رییسی از جمله اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات که چنان گندی زد که هنیه در تهران ترور شد، در آن حضور دارند. اعتراض تا آنجا بود که ظریف حامی اصلی پزشکیان طی نامه ای از مقام مشاور او کناره گیری کرد. او گفت تنها ۹ تن از ۱۹ وزیر نامزد از افراد معرفی شده کمیته راهبری بود که وظیفه داشت نامزدهای مطلوب به پزشکیان معرفی کند، هستند.

نکته مهم در نطق امروز پزشکیان اینکه او هر تعارفی را کنار گذاشت و تصریح کرد همه کابینه (نه سه چهار تا) با موافقت خامنه ای برگزیده شده اند. او تا آنجا پیش رفت که عوامانه گفت «رای ما را بدید بریم».

آیا خامنه ای این کابینه را چیده تا اصلاحات ظاهری از نوع بن سلمانیسم را جلو ببرد؟ حالا که کابینه پزشکیان شکل گرفته هرکه وارد کاخ سفید شود، این دولت ایران و آن دولت امریکا برای چهار سال (شاید هشت سال) منهای شش ماه با هم خواهند بود. قبلا چنین نبود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن