دسته‌بندی نشده

درباره حسین علیزاده

حسین علیزاده (متولد سال ۱۳۴۴) نویسنده، پژوهشگر و خبرنگار آزاد در امور سیاسی و بین المللی است. او برای ۲۲ سال دیپلمات جمهوری اسلامی ایران بود که در پی انتخابات بحث‌برانگیز سال ۸۸ و شکل گرفتن جنبش سبز، با افشای اسنادی درباره صحت تقلب در انتخابات آن سال و در اعتراض به سرکوب مردم از مقام خود استعفا کرد. آخرین مقام او کاردار  سفارت ایران در هلسینکی فنلاند بود.

در حوزه پژوهش و خبرنگاری از او بیش از ۶۰۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده و در حوزه پژوهش‌های آکادمیک و دانشگاهی نیز دارای چندین مقاله علمی است. او نویسنده کتاب ” تاریخ روابط ایران و مصر: دو قدرت منطقه ای خاورمیانه” است که در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت خارجه ایران منتشر شد. این کتاب محصول سه سال مطالعات و زندگی او در مصر است. از این رو، کتاب مورد توجه جامعه دانشگاهی مصر نیز قرار گرفت و توسط دکتر منا حامد، پژوهشگر و استاد دانشگاه عین الشمس، به زبان عربی ترجمه و در مصر منتشر گردید.

حسین علیزاده دوره کارشناسی خود را در دانشگاه تهران در رشته فلسفه گذراند و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته روابط بین‌الملل با گرایش «سازمان های بین المللی» از دانشکده روابط بین‌الملل (وابسته به وزارت امور خارجه ایران) اخذ کرد.

هم اینک وی دانشجوی دکترا در در رشته “مطالعات صلح” در دانشگاه تامپره در کشور فنلاند است. همچنین وی به عنوان محقق در موسسه مطالعات صلح دانشگاه تامپره –TAPRI– اشتغال دارد.

وی افزون بر فارسی به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط داشته و با زبان های فنلاندی و سوئدی نیز آشنا است. آثار و مصاحبه های او در پایگاه اطلاع‌رسانی وی (hosseinalizadehdiplomat.com) در دسترس است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن